Dram – novi beogradski pop i „indie-gas“

Mejnstrim pop kao da je u jednom trenutku nestao u Srbiji – sve se svelo na folk-hiphip, folk-pop i deep underground. Jednostavnog "srednjeg puta", o kojem je pričao Buda, nije bilo ni za lek. A onda su se pojavili bendovi koji su počeli da "krče šumu", koja je u Srbiji nikla na najparadoksalnijem i najprometnijem muzičkom mestu.

25. jun 2021. — Autor: EXIT

Dram su svoju muziku opisali kao muziku „i za igranku, i za slušanje pred spavanje“, a pomenutu muziku nazvali su indie-gas muzikom, što je igra reči od mladalačkog slenga „gas“ (dinamika) i indie-stila, kojeg svi znamo. Oni muziku baziraju na svojim vokalima, a naročito na glavnom vokalu. No, svi u bendu pevaju (i u poslednje vreme koriste i autotune, sveprisutan u mejnstrim produkciji).

Oni nisu rok-revolucionari, već su tu da opišu našu svakodnevicu, turobne dane i noći, ljubav i velegrad.

Muzičari žele biti revolucionari, ali Dram su svesni da „nikada neće promeniti svet“, čime su izazvali i bes zagriženih rokera i revolucionara. U poslednje vreme sve su bliži zvucima The Weeknda i Buč Kesidija, što su pokazali i singlom i spotom za pesmu „Vikend ubija“, koja je svojevrsni omaž „Nema ljubavi u klubu“. Ali su zatim iznenadili duetom sa Fantomom i disko-hitom „Ti me voziš“ s neobičnim spotom. Njihov talenat prepoznao je PGP RTS.

Oni nisu rok-revolucionari, već su tu da opišu našu svakodnevicu, turobne dane i noći, ljubav i velegrad. Oni su poslušali Walta Whitmana i shvatili su da je svet lep i strašan, da „strašna igra se nastavlja, a sve što možeš je da dodaš stih“.

Tekst: Žikica Milošević